Thursday, July 5, 2012

A City without Billboards

Sao Paulo is the largest city in the Southern Hemisphere with 12 million people. It is the 7th most populous city in the world. Six years ago, it banned billboards, posters and bus ads to prevent “Visual pollution” in the city under its Clean City Law.  Businesses had to find different ways to promote their products.

São Paulo started having a lot more guerilla marketing [unconventional strategies, such as public stunts and viral campaigns] and it gave a lot of power to online and social media campaigns as a new way to interact with people.”
 
São Paulo é a maior cidade do Hemisfério Sul, com 12 milhões de pessoas. É a 7ª cidade mais populosa do mundo. Há seis anos, ele proibiu outdoors, cartazes e anúncios de ônibus para evitar a "Poluição Visual" da cidade na sua lei de cidade limpa.  As empresas tiveram que encontrar diferentes maneiras de promover os seus produtos.  "São Paulo começou a ter muito mais guerrilha marketing [estratégias não convencionais, tais como conluios públicos e campanhas virais] e deu muita energia para campanhas de mídia online e social como uma nova maneira de interagir com as pessoas."



Reference and photo credit: Jefferson, Cord, A Happy, Flourishing City With No Advertising, good.is, December 22, 2011
 
Other Recent Posts:


No comments:

Post a Comment